Alice Lilja

Slutat amma

 
Japp, den dagen har kommit! Det känns både skönt, ledsamt och tråkigt. Jag har älskat att amma, det har varit så himla bekvämt och enkelt, mysigt och fungerat superbra! ☺️ Men för ungefär 2 veckor sedan började jag märka att mjölken blev mindre och mindre, Cornelia ville äta mycket oftare men var ändå inte nöjd. 
 
Så i ca 2 veckor har vi verkligen kämpat med amningen, försökt att få igång den och försökt att få det att funka! För jag ville gärna helamma tills hon var 6 månader. ☺️ Men på hennes 4månadersdag var vi på BVC, och då pratade vi igenom allting och jag bestämde mig då för att sluta amma helt och bara köra på ersättning. 
 
Sen den dagen vi började med ersättning har det funkat helt exemplariskt! Hon äter lagom mycket och jättebra, hon är nöjd och glad, sover mycket bättre och man märker stor skillnad. 😀 Det är så himla skönt. Och ännu ett plus är att Linus nu kan mata henne, och jag blir varm i hela hjärtat varje gång han matar henne och att han är så glad och lycklig över att också kunna ge henne mat. 💕 Det är verkligen guld värt. 
 
Vi har också börjat lite med smakportioner, hon får lite gröt varje morgon och lite puré en gång på eftermiddagen. 😀 Det är jätteroligt att hon får börja smaka på saker, få se vad hon tycker om och vad hon gillar mindre. ☺️ Än så länge har plommonpuré varit favoriten. 😀✨





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback