Alice Lilja

Q/A

Fråga: Hej, älskar din blogg!! Jag undrar om du inte kan göra ett inlägg där du skriver vad du hade i bb väskan och nu vad du har med dig i skötväskan? Grattis till prinsessan! Kram

Svar: Hej och tusen tack fina du, så glad jag blir. ♥ Absolut kan jag göra det, jag skriver det lite sammanfattat!

 

Vad vi hade i BB-väskan:

Till mig: Två linnen, en cardigan, ett par mysbyxor, trosor, strumpor, 2 amningsbhar, mobilladdare, mjukt toapapper, bröstvårtssalva, amningskupor, schampoo, balsam och duschtvål. Toapappret var helt onödigt, allt annat hade jag användning för! Saknade inget. :)

Till Linus: Tshirt, kalsonger och strumpor. Helt nödvändigt och inget mer behövdes! Han fick såklart låna min tvål och schampoo. ;) 

Till bebis: Två set i stl 50, ett set i 56, en nalleoverall, två mössor, ett par strumpor, en napp, en snuttefilt och ett gosedjur. Setet i 56 var helt onödigt då det var alldeles för stort, annars var allt användbart och vi saknade faktiskt ingenting! Blöjor och så vidare fick man ju på BB såklart! 

 

Hoppas det var till någon hjälp! Man behöver inte packa ner onödigt mycket saker, för man bor i kläderna man får på BB, samt att alla småsaker finns där så som bindor, blöjor, handdukar och så vidare. Kläder är det som är viktigt. Samt mobilladdare. :D KRAM!

 
 

 

Fråga: Så söt!! Kan du inte göra ett inlägg om hur hon är? Ifall hon gråter mycket eller inte :-)) 

Svar: Tack, visst är hon! Jo absolut kan jag göra det. :) Jag svarar på det i detta inlägg lite översiktligt. :)

 

Från det att hon föddes fram tills hon var ca 1 månad så hade hon rätt så mycket gaser i magen, vilket gjorde att hon var väldigt mycket ledsen under sin vakna tid på dagarna, men var ändå tröstlig. Men hon sov alltid superbra på nätterna och var aldrig ledsen då! Vi provade olika saker för magen men det var inte riktigt något som hjälpte, så vi slutade med det. Men nu den senaste månaden (hon är 2 månader imorgon) så har hennes mage blivit mycket bättre, så hon är inte alls mycket ledsen på dagarna längre! Såklart att hon gnäller när hon är hungrig/trött eller ibland utan anleding, hon är ju en bebis. :D Men inte mer är det, så det är så himla skönt. :) Dock skriker hon ungefär en timma varje kväll för att hon då får ont i magen. (Bebisar får oftast ont i magen på kvällen, samma tid varje dag.) Men det håller som sagt i till och från i ca en timma, sen somnar hon supergott i sängen vid 21-22 och sover sedan tills dagen efter. :D 

Så kort och gott är hon en jätteglad och nöjd bebis, som får ett utbrott nästan varje dag. ;) Hoppas du fick svar på din fråga. ♥ KRAM!

 
Lilla loppan bara 3 dagar gammal. ♥ Du växer så fort. :( 

 

Jag älskar när ni frågar frågor! Fortsätt med det fina ni. ♥






bella
04 April, kl. 18:03 | Blogg; http://ciaobellaaa.blogg.se

åh vilken sötnos! :D

Lydia
04 April, kl. 20:18 | Blogg; http://nouw.com/lydiaelstig

Så otroligt söt! Roligt att veta:)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback